Wednesday, June 15, 2016

Tenggiri sumbat?

“Banyak sayur dalam peti. Ikan pun banyak. Nak masak apa eh?”

“Sayur goreng, ikan goreng, sambal kicap. Sedap!
Ikan goreng dengan sambal  kicap je pun sedap sudah
Ikan apa ada?
Kalau siakap buat la stim atau masak pedas
Kalau ikan kembung atau sardin, goreng dengan kunyit dah sedap sangat
Kalau ikan pari buat asam pedas atau masak pecel
Kalau ikan tenggiri buat sumbat
Kalau ikan jos, aku tak tau nak masak apa. Hahaha”

“Macam mana nak buat tenggiri sumbat?”

“Pau tenggiri sumbat lagu mane? Cencaru la sumbat”

“Tenggiri tu ikan jaket kan?”
 Eh? Hahaha. Cencaru aku nak kata
hahahaha
Bongok nya aku”


Time puasa ni, ikan pun dah pening nak bezakan. Huhu

No comments: